Regularne spożywanie bananów pomaga utrzymać ciśnienie krwi pod kontrolą

Kategorie: 

Źródło: tg

Według ekspertów w dziedzinie zdrowia włączenie bananów do codziennej diety nie tylko daje natychmiastowy zastrzyk energii, ale także pomaga utrzymać normalne ciśnienie krwi. Dlaczego banany obniżają ciśnienie krwi?

 

 

Według różnych badań spożycie żywności bogatej w potas pomaga obniżyć ciśnienie krwi. Banany są niezwykle bogate w potas i mają niską zawartość sodu. Dieta o niskiej zawartości sodu, bogata w potas, może zmniejszyć ryzyko nadciśnienia, chorób serca i udaru mózgu.

 

Nadmiar sodu w organizmie powoduje stres na naczyniach krwionośnych, a także zakłóca równowagę wodną. Spożycie żywności zawierającej potas, zmniejsza ciśnienie w nerkach, a także pomaga pozbyć się nadmiaru sodu w organizmie, spłukując jego nadmiary z organizmu wraz z moczem. Potas pomaga również utrzymać równowagę płynów i elektrolitów w organizmie, co pomaga kontrolować ciśnienie krwi.

 

Ile bananów można zjeść w ciągu jednego dnia? Według badań dwa banany dziennie przez tydzień mogą obniżyć ciśnienie krwi o dziesięć procent. Skonsultuj się z lekarzem przed włączeniem bananów do diety, jeśli cierpisz na jakiekolwiek inne problemy zdrowotne.

 

Średni banan zawiera tylko 109 kalorii, 18 gramów naturalnego cukru, 20 gramów węglowodanów i 1 gram białka. Zawiera również witaminę C, kwas foliowy i witaminę A. Banany można dodawać do płatków owsianych, wytwarzać koktajle lub naleśniki.

 

Ile potasu jest w bananach? Banany są doskonałym źródłem potasu w diecie. Małe banany zawierają 362 miligramów, średnie 422 miligramów, a duże 487 miligramów potasu.

 

Ocena: 

5
Średnio: 5 (1 vote)



Skomentuj