Na co nie zachorujemy, spożywając twaróg

Kategorie: 

Źródło: youtube.com

Osteoporoza jest jedną z najpoważniejszych chorób dla ludzi. Jak zapobiegać pojawianiu się niebezpiecznych chorób, stosując w diecie produkty takie jak twaróg.

 

Dlaczego występuje osteoporoza? Jest to choroba, która powoduje, że nasze kości są niezwykle kruche, co prowadzi do licznych złamań wszystkich kończyn. W przypadku osteoporozy gęstość mineralna kości jest znacznie zmniejszona. Naukowcy z Uniwersytetu Medycznego w Hanowerze wymyślili wiele przyczyn objawienia się tej choroby.

 

W młodym wieku wielu nie zwraca należytej uwagi na swoje zdrowie, spożywając dużą ilość alkoholu, tytoniu i żywności niskiej jakości, tj. fast food. Ponadto w warunkach miejskich wszyscy ludzie przyzwyczajają się do braku aktywności, dzięki czemu liczne choroby mają okazję podstępnie niszczyć wiele istnień. Po 45 latach produkcja niektórych hormonów niezbędnych dla naszych kości jest zmniejszona w ludzkim ciele. Większość ludzi nawet nie myśli o równowadze pierwiastków śladowych w ciele, a następnie cierpi na ich niedobór.

 

Naukowo udowodniono, że czynnikiem zapobiegającym pojawieniu się osteoporozy jest poprawna i zbilansowana dieta. Lekarze zalecają spożywanie wyłącznie naturalnych produktów i porzucenie konserwantów zawartych w wielu produktach. Konserwanty zakłócają wchłanianie składników odżywczych w organizmie i przyczyniają się do szybkiej eliminacji wapnia, który jest niezbędny do utrzymania tkanki kostnej. Jakie pokarmy zawierają śladowe minerały ważne dla kości? Oczywiście twaróg, mleko, ser i inne produkty mleczne, ale także drób, owoce, warzywa, rośliny strączkowe i różne zboża.

 

Ale dlaczego ser wiejski jest najważniejszy? Wśród elementów zawartych w twarogu są m. in. witamina B12, która pomaga w funkcjonowaniu układu nerwowego; witamina B2, która jest odpowiedzialna za metabolizm; witamina A, która jest przydatna przy produkcji komórek odpowiedzialnych za układ odpornościowy i wygląd skóry.

 

Zdrowa osoba może jeść twaróg o każdej porze dnia, ale zawsze należy zwracać uwagę na codzienną rutynę i osobiste preferencje. Ponieważ twarożek jest bogaty w białko, które jest długo wchłaniane przez organizm, ten produkt najlepiej nadaje się na śniadanie. Jeśli chcesz jeść twaróg, zwróć uwagę na jego zawartość tłuszczu. Może on wpływać na trzustkę, przeciążając ją dużą ilością sodu.

Ocena: 

Nie ma jeszcze ocen



Skomentuj