Korzyści i wartości odżywcze wynikające ze spożywania szparagów

Kategorie: 

Źródło: youtube.com

Szparagi to bardzo specyficzna roślina uprawna. Tak bardzo, że wielu ogólnie uważa, że bez niej żadna normalna dieta jest niemożliwa. Szparagi to królowe stołu, a wszystko dlatego, że liczne badania wielokrotnie potwierdzały wysoką skuteczność szparagów w odchudzaniu, choć w tradycjach kulinarnych wielu krajów świata zajmują one bardzo odległe miejsca.

 

 

 

Istnieją dwa główne rodzaje szparagów, które są spożywane, tj. zielone i białe. W rzeczywistości to ta sama roślina, tylko białe łodygi rosną w ciemności. Jest je trudniej wyhodować, więc są znacznie droższe.

 

W każdym razie zjada się tylko młode pędy o średnicy nie większej niż dwa centymetry, a ponieważ smak tej rośliny jest niemal neutralny, można go łączyć z każdym innym pokarmem. Powinno to być robione tylko dlatego, że kaloryczność szparagów wynosi 20 kcal na 100 gramów produktu. Jednocześnie szparagi zawierają wiele różnych witamin, potasu, wapnia, fosforu i cynku. Nie wspominając o ogromnej ilości błonnika.

 

Dzięki temu szparagi aktywnie normalizują perystaltykę jelit, zwiększają wydalanie moczu, wzmacniają mięsień sercowy. Mają także lekkie działanie antybiotykowe i przeciwgrzybicze, pomagają w stanach zapalnych i zaburzeniach nerwowych. W dawnych czasach wierzono, że jest to także silny afrodyzjak.

 

Jak w przypadku każdego produktu, niektórzy ludzie mogą mieć banalną alergię na szparagi. Ponadto nie zaleca się jedzenia w przypadku zaostrzenia wrzodu trawiennego, zapalenia pęcherza i zapalenia gruczołu krokowego. Udowodniono również, że picie wody ze szparagów zwiększa ilość szczawianu wapnia, co może prowadzić do kamicy moczowej.

 

Jest jeszcze jeden interesujący szczegół, o którym warto wiedzieć. Ze względu na obecność związków siarki w kompozycji szparagów zastosowanie tego produktu prowadzi do zmiany ludzkiego zapachu, a dokładniej jego fizjologicznej wydzieliny. Niektórzy ludzie tego nie akceptują.

 

Główną sztuczką nie jest rozgotowanie lub posiekanie łodyg szparagów. Muszą być one solidne w swojej konsystencji. Jak mówią eksperci  po prostu „al dente”. Tylko w takim przypadku przyjemnie będzie je zjeść. Dotyczy to wszystkich potraw, w których przygotowaniu są szparagi. Dlatego lepiej dodawać je do zup i potraw na ostatnim etapie, aby nie było czasu na rozgotowanie.

 

Ponadto musisz starannie wybrać szparagi do gotowania. Twarde „drewniane” pędy nie są przydatne. Odrzucamy te także uszkodzone. Konieczne jest upewnienie się, że małe pędy dobrze przylegają do szczytu. W przeciwnym razie nie odczujemy specjalnego smaku.

 

Ocena: 

5
Średnio: 5 (1 vote)



Skomentuj