Marzec 2019

Naukowcy odkryli, jak witamina K wpływa na oczy

Specjaliści z Katolickiego Uniwersytetu w Leuven odkryli, że witamina K chroni oczy przed mikrourazami i wzmacnia naczynia krwionośne.

Naukowcy odkryli, jak witamina K wpływa na oczy. Belgijscy naukowcy zorganizowali serię badań, w których uczestniczyło około tysiąca osób postronnych. Lekarze badali cechy funkcji wzrokowej ochotników.

Średnicę mikronaczyń siatkówki i poziom witaminy K w organizmie mierzono u każdego pacjenta. Analiza laboratoryjna wykazała, że kompleks witamin chroni nerw wzrokowy przed uszkodzeniem, dostarczając naczyniom krwionośnym nową krew.

Odkryto również, że witamina K aktywuje białko, które utrzymuje funkcję oka w pełnej sprawności. Dane z badań naukowych opublikowanych w serii czasopism naukowych. Belgijscy eksperci zamierzają podsumować swoje doświadczenia i kontynuować pracę.

Naukowcy odkryli powód, dlaczego niektóre zwierzęta wolą odpoczywać w pozycji stojącej

Naukowcy z Uniwersytetu w Zurychu dowiedzieli się, dlaczego niektóre zwierzęta wolą odpoczywać w pozycji stojącej, podczas gdy inne zajmują pozycję poziomą.

Naukowcy badali około 30 tysięcy pozycji ponad 250 zwierząt w ogrodach zoologicznych na świecie, donosi Journal of Mammalogy.

W rezultacie naukowcy doszli do wniosku, że położenie zajmowane przez zwierzęta zależy od cech ich struktury, trawienia i rozmiaru ciała.

Tak więc krowy kładą się na brzuchu, aby grawitacja w żołądku była równomiernie rozłożona, ponieważ jest to ważne dla gładkiego procesu trawienia.

Gryzonie lubią się relaksować podczas siedzenia, a kangury często leżą na plecach. Jednocześnie, im większe zwierzę, tym rzadziej się kładzie, a jeśli się kładzie, to zwykle na boku.

Jednocześnie niektóre starsze osobniki wolą odpoczywać w pozycji stojącej, ponieważ trudno jest im wstać z ziemi. Z kolei hipopotamy na starość zachowują zdolność szybkiego podnoszenia się.

Szpinak pomaga ludziom pozbyć się nadciśnienia

Wiele osób cierpi na wysokie ciśnienie krwi i nie wie, jak sobie z tym poradzić. Naukowcy twierdzą, że szpinak może pomóc w nadciśnieniu. Wiadomość opublikowano w periodyku Healthline.

Specjaliści radzą, że aby normalizować ciśnienie krwi, należy dodawać liście szpinaku do codziennej diety. Eksperci zauważają, że roślina zawiera duży procent potasu, który jest w stanie zwalczać nadciśnienie. Naukowcy przypisują obecność witamin A, K i magnezu do jego przydatnych właściwości. Ze względu na nasycenie przydatnymi mikroelementami szpinak ma pozytywny wpływ na ludzki układ krążenia.

Eksperci w dziedzinie medycyny radzą, aby nie uważać tej rośliny za panaceum, ponieważ będzie działać tylko w połączeniu z odpowiednim odżywianiem i umiarkowanym wysiłkiem fizycznym. Możliwe jest więc całkowite radzenie sobie z wysokim ciśnieniem krwi bez stosowania leków. Wystarczy zjeść szpinak, który ma pozytywny wpływ na układ sercowo - naczyniowy.

Ponadto naukowcy uważają, że szpinak należy dodać do listy upraw w ogrodach warzywnych. Jeśli nie jest to możliwe, jest on dostępny w sklepach o każdej porze roku, ale najlepiej jest je zjeść na wiosnę.

Po prostu nie zapominaj, że dla bardziej skutecznej walki z nadciśnieniem tętniczym, musisz na ogół jeść właściwą i zrównoważoną dietę, i pożądane jest poświęcenie czasu na ćwiczenia. Nadciśnienie tętnicze jest chorobą, która występuje najczęściej u osób starszych, która charakteryzuje się utrzymującym się wysokim ciśnieniem krwi.

Znaleziono związek pomiędzy niską higieną jamy ustnej a rozwojem guzów nowotworowych

Istnieje wiele rodzajów nowotworów i pomimo aktywnego rozwoju uniwersalnych metod leczenia, naukowcy próbują wytwarzać leki tylko przeciwko swojemu specyficznemu typowi. Nowe odkrycie dokonane przez naukowców z Columbia University może pomóc w leczeniu raka okrężnicy - naukowcy zidentyfikowali przyczynę jego przyspieszonego rozwoju i zorientowali się, jak go spowolnić. Wiele osób może się wystraszyć, że przyczyną jest zła higiena jamy ustnej.

Badanie wykazało, że przyspieszony rozwój raka jelita grubego jest związany z działaniem bakterii Fusobacterium nucleatum, która rozwija się w płytce nazębnej i bierze udział w powstawaniu paradontozy i próchnicy. Początkowo naukowcy nie byli w stanie dokładnie określić, w jaki sposób przyspieszają wzrost komórek rakowych, ale w trakcie badań odkryli, że bakteria ma pomocnika, aneksynę białka A1.

Białko aneksyna A1 oddziałuje nie z samą bakterią, ale z syntetyzowaną cząsteczką FadA. Reakcje między nimi stymulują rozwój nowotworów i okazują się być najbardziej niebezpieczne, a często śmiertelne. Przypuszczenie badaczy zostało potwierdzone podczas analizy danych dotyczących 466 pacjentów z rakiem okrężnicy. Większość danych wskazała, że ludzie z najsilniejszymi przewidywaniami mają najwyższe stężenie białka.

Na szczęście odnalezienie źródła problemu pozwoliło naukowcom rozpocząć opracowywanie nowej metody leczenia, która trafia dokładnie na cel. Uważa się, że przyszła metoda będzie miała na celu zmniejszenie stężenia bakterii Fusobacterium nucleatum i blokowanie aneksyny białkowej A1. Naukowcy ostrzegli, że utrzymanie czystości jamy ustnej nie zapewnia ochrony przed śmiertelną chorobą - na rozwój ma wpływ wiele innych czynników.

W Chinach sklonowano genialnego psa detektywistycznego

Chińscy biotechnologowie sklonowali psa detektywistycznego, który ma na swoim koncie dziesiątki rozwiązanych przestępstw, w tym morderstwa. Ministerstwo bezpieczeństwa publicznego kraju zapłaciło dużo pieniędzy za klonowanie, ale nikt nie gwarantuje, że nowy pies odziedziczy umiejętności poprzednika. Szczeniak ma już dwa miesiące, otrzymał nazwę Kunxun - informuje The China Daily.

„Prototypem” Kunxuna jest siedmioletni pies Huahuangma. Niezwykły ogoniasty policjant pracuje w Yunnan i ma za sobą najlepszą czworonożną historię kryminalną. Wyszkolenia psa o takich umiejętnościach jak Huahuangma, zajmuje to od czterech do pięciu lat i kosztuje około pół miliona juanów. Dlatego Ministerstwo Bezpieczeństwa Publicznego Chin, które sfinansowało projekt, zdecydowało, że łatwiej będzie odtworzyć utalentowane stworzenie. Koszt operacji nie został ujawniony.

Naukowcy z firmy biotechnologicznej Beijing Sinogene Biotechnology Co Ltd i specjaliści z Uniwersytetu Rolniczego w Yunnan pobrali próbkę skóry policyjnego psa, wychowali zarodek z komórek i wszczepili go samicy rasy beagle. W odpowiednim czasie matka zastępcza 19 grudnia ubiegłego roku urodziła szczeniaka o wadze 540 g i 23 cm. Trening Kunxuna rozpocznie się, gdy szczeniak będzie miał 75 dni. Zostanie przeszkolony przez trenera Huahuanmy, który ma 33 lata doświadczenia w pracy z psami policyjnymi. Mały uczeń dotarł już do bazy psów policyjnych i szybko przystosował się do nowego miejsca, okazując życzliwość i przywiązując się do ludzi, których spotkał.

Na plaży w USA ludzie ratowali dziwną rybę

Okazało się, że jest to rzadki okaz węgorza pacyficznego. Akwarium Ciside otrzymało telefon o dziwnej rybie znalezionej na Long Beach (stan Waszyngton). „Dla nas nie jest zaskakujące, że zadzwoniono do nas w sprawie tajemniczej ryby, ale to znalezisko było naprawdę niezwykłe” - powiedział jeden z pracowników akwarium.

Eksperci udali się na wezwanie i znaleźli w piasku węgorza pacyficznego, donosi Fox News. Te stworzenia zamieszkują wody Peru, dopływają do Północnej Kalifornii, ale nie występują w okolicach stanu Waszyngton.

Ryba została zakopana aż po głowę. Być może podczas złej pogody została wyrzucona na brzeg. Personel akwarium wykopał węgorza i umieścił go w pojemniku z wodą. Ryba była osłabiona i biolodzy postanowili zabrać ją ze sobą do akwarium na rehabilitację.

Teraz uratowany węgorz umieszczony jest w oddzielnym zbiorniku z wodą. Utrzymywana jest tam odpowiednia, komfortowa temperatura. Węgorz ma uszkodzone płetwy piersiowe, ale eksperci mają nadzieję, że ich podopieczny szybko wyzdrowieje.

Bezczelny koala ukrył się przed upałem w samochodzie i nie chciała go w żaden sposób opuścić

W Australii Południowej doszło do zabawnego incydentu. Koala wsiadła do otwartego samochodu. Torbacz chciał pozostać w chłodnym miejscu tak bardzo, że nie powstrzymała go nawet obecność psa, a potem człowieka.

Właściciel pojazdu musiał dołożyć wielu starań, aby przegonić zuchwałe zwierzę. Winiarz Tim Whitrow przybył do swojej winnicy, która zlokalizowana jest 40 km na południe od Adelajdy, i poszedł sprawdzić nasadzenia, pozostawiając uruchomiony samochód z włączoną klimatyzacją, aby jego psu nie było gorąco.

Po pewnym czasie mężczyzna wrócił i ruszył do innej części gospodarstwa. Nagle zauważył koalę na tylnym siedzeniu swojego pojazdu. Tim otworzył drzwi i próbował przekonać, żeby stworzenie wysiadło. Zaoferował mu nawet wodę, ale wszystkie próby były daremne.

W pewnym momencie Australijczyk wyciągnął rękę w kierunku misia. Gest człowieka wywołał niepokój u koali, który rozjuszony ruszył na przednie siedzenia i uszkodził pazurami kokpit auta. Potem intruz wyskoczył z samochodu, szybko uciekł i wspiął się na pobliskie drzewo.

Koty oczyszczają energię domu

Każdy kot, jak człowiek, ma swój charakter i bardzo dumny temperament. W przeciwieństwie do psów, stworzenia te nie zamierzają podporządkowywać się właścicielowi, ale jednocześnie są gotowe otoczyć go miłością i stworzyć poczucie komfortu.

„Pod względem energii koty są najsilniejszymi zwierzętami. Wiedzą, jak ukrywać emocje i oszukiwać. Mogą wydawać się spokojne, ale zawsze są gotowe wypuścić szpony i chronić siebie oraz swoje terytorium ” - mówi ekspert Tasya Tigipko. „Koty są drażliwe i mściwe, ponieważ nawet krytykowanie kota i „kłócenie się” z nim jest warte jak najszybszego złagodzenia tej niezręczności.”

Z tego samego powodu nie można obrażać nawet nieznajomych lub podwórkowych kotów (np. jeśli potraktujesz kota nogą, później możesz złamać tą nogę). Koty są mściwe, ale często mszczą się nie osobiście, ale z pomocą sił nieziemskich. Uważa się, że w domu, w którym mieszka kot, nie może być złych duchów. Koty pomagają swoim właścicielom uzyskać pewność siebie, aktywność i jednocześnie roztropność.

„Wszystkie koty, niezależnie od płci i rasy, dosłownie„ czyszczą” dom z negatywnej energii. Koty wchłaniają, przejmują, oddają pozytywnie i karmią swoje domy. Prawdopodobnie wiele osób zauważyło, że koty często śpią na progu. Blokują  w ten sposób przepływ negatywnej energii, pochłaniają ją i sprowadzają do zera” – tłumaczy specjalistka od feng shui.

W Kenii umarła „królowa słoni”, która miała kły do ziemi

Na świecie zostało tylko 30 słoni z takimi kłami.

W Kenii umarła słonica o imieniu F_MU1, której kły dosięgały ziemi, informuje BBC.

Słoń, który mieszkał w Tsavo Park miał 60 lat i zmarł z powodu starości. Kły stworzenia były tak długie, że pozostawiały bruzdy na ziemi.

Poinformowano, że jest bardzo mało słoni z takimi kłami - tylko 30 na świecie, a wszystkie stanowią potencjalną ofiarę dla kłusowników.

Seler i sok z selera ma fenomenalny wpływ na organizm

Lekarze ujawnili lecznicze właściwości selera. To warzywo zawiera flawonoidy, które zmniejszają stan zapalny w mózgu i poprawiają wydajność pamięci. Seler zawiera dzienną dawkę błonnika, a także witamin C, K i potasu.

Regularne spożywanie tego produktu łagodzi alergie, poprawia procesy trawienne, ulepsza funkcjonowanie układu nerwowego i będzie pomocne w chorobach wątroby i nerek. Lekarze wskazali główne właściwości lecznicze selera.

Seler usuwa szkodliwy cholesterol z organizmu. Ze względu na wysoką zawartość ftalidów w selerze we krwi inicjowane są procesy oczyszczania. Seler oczyszcza organizm z toksyn. Sok ze selera to najlepszy naturalny środek do czyszczenia osadów.

Selery zmniejsza stany zapalne. Efekt ten uzyskuje się dzięki zawartości poliacetylenów. Seler należy włączyć do diety w przypadku chorób układu mięśniowo - szkieletowego, zapalenia oskrzeli, astmy i dolegliwości skórnych.

Seler obniża ciśnienie krwi. Aktywne związki zwane ftalidami rozluźniają mięśnie wokół tętnic i obniżając ciśnienie krwi. Serce korzysta również na wysokiej zawartości magnezu i potasu zawartego w korzeniu selera.

Jednak główną zaletą selera jest to, że pomaga oczyścić ciało i stracić dodatkowe kilogramy. Lekarze zalecają picie soku z selera podczas zatruć. Co najmniej raz w miesiącu należy organizować sobie postne dni, stosując seler w diecie, aby oczyścić organizm w naturalny sposób.